Jihočeský kraj chce připravit nepřetržitou on-line zdravotnickou pohotovost
„Fungovalo by to jednoduše. Pacient nebo třeba rodič nemocného dítěte by zavolal na daný kontakt a popsal problém. Prostřednictvím aplikace by se mu zhruba do deseti minut ozval lékař z daného oboru. Přes videohovor by stanovil diagnózu a na mobil poslal recept. A pokud by uznal, že zdravotní stav je vážný, doporučil by neprodleně navštívit zdravotnické zařízení osobně,“ uvedl Kuba.
Podle něj by podobná aplikace měla velké využití třeba v době chřipkových epidemií, kdy často bývají čekárny plné nemocných. Lidé pak musí dlouho čekat, než na ně přijde řada a lékař je vyšetří. „V takovém případě by tato technologie dokázala celý proces výrazně urychlit. Pacient by nemusel nikam cestovat, nemusel by nikde čekat a během pár minut by se z domova dozvěděl diagnózu a obdržel i potřebný recept na léky,“ řekl hejtman.
Jihočeský kraj chce vypsat zadávací řízení na veřejnou zakázku s názvem Zajištění poskytování distanční zdravotní služby obyvatelům s trvalým pobytem v Jihočeském kraji prostřednictvím on-line komunikační platformy. Náklady na provoz by platil kraj. „Pokud se ukáže, že to funguje, tak bych já nebo budoucí hejtman o tom jednal s ministrem (zdravotnictví), aby se z toho stala záležitost, kterou bude hradit pojišťovna,“ řekl Kuba.