Lékárenskému řetězci BENU roste prodej léků online meziročně o více než 200 procent

Autor: Redakce | Zpravodaj | 12. 12. 2017

Praha, 13. 12. 2017 (BENU)

Největší síť lékáren v kontinentální Evropě buduje v České republice svoji pozici také na poli online prodeje léků. Firemní eshop, který firma spustila před necelými třemi roky, se rozvíjí rychlým tempem. Předpokládaný obrat za rok 2017 přesáhne 200 miliónů korun.

Celá oblast e-commerce roste každoročně zhruba 20procentním tempem, segment zdraví pak patří k vůbec nejrychleji rostoucím segmentům prodeje na internetu. Jedním z hlavních důvodů je vstup velkých lékárenských řetězců na online trh.

Výhodou lékárenských eshopů oproti kamenným lékárnám je šíře sortimentu skladem. V případě eshopu BENU jde o více než 15 tisíc produktů, což není ve fyzických možnostech žádné kamenné lékárny. Tradiční výhodou nákupů na internetu je možnost v klidu porovnat jednotlivé produkty a zajímavé ceny. Oproti jiným segmentům e-commerce však funguje v lékárenském prostředí velmi dobře propojení eshopu s kamennými lékárnami.

„Přes 90 procent objednávek na našem eshopu je vyzvedáváno osobně v některé z lékáren BENU, což je pro zákazníka zdarma. Tím je zachována přidaná hodnota poradenství při vyzvednutí v návaznosti na odbornost našich zaměstnanců v lékárnách,“ říká manažer pro e-commerce společnosti BENU Česká republika Michal Macourek. Při osobním odběru lze také plně garantovat zachování teplotního řetězce a tím i plnou kvalitu přípravků s předepsanými podmínkami pro skladování.

„V současné době roste obrat našeho eshopu v meziročním srovnání o více než 200 procent,“ doplňuje Macourek. Denně nakoupí na eshopu BENU zhruba 1,5 tisíce zákazníků, v předvánoční špičce se očekává až čtyři tisíce objednávek za den. Typickým zákazníkem je žena mezi 30 a 40 lety, která v rámci čtyř nákupů za rok nakupuje sortiment celé lékárny na delší časové období. Ze statistik BENU plyne, že rychlým tempem přibývá i zákazníků ve věkové skupině 60+ a také mladších 30 let. Mladší zákazníci nakupují zejména kosmetiku a dermokosmetiku.

Dvě pětiny všech objednávek eshopu přichází od zákazníků z Prahy a pak z míst, kde je BENU lékárna. Nicméně podíl objednávek mimopražských zákazníků roste v posledním období rychlejším tempem než v Praze.

Ukázalo se, že eshop se s kamennými lékárnami dobře doplňuje, a to nejen nabízeným sortimentem. „Online prodej generuje do našich lékáren nové zákazníky. Nejvíce je to patrné v lékárnách, kde je větší počet osobních odběrů objednávek z eshopu,“ dodává zkušenost za BENU Macourek.

Lidé v eshopu BENU nakupují především zboží, které mají již vyzkoušené a znají ho. Vedle léků roste nejrychleji zejména na nelékárenský sortiment: doplňky stravy, dětský sortiment, dermokosmetika a veterina. Jako doplnění košíku zákazníci nakupují léky na bolest a nachlazení. Českému trhu dominuje pět větších online lékáren, které si ale částečně konkurují také s velkými eshopy prodávající kosmetiku, dětský sortiment nebo výživové doplňky.

Michal Macourek představuje i plány na další rozvoj eshopu BENU. Počítá se především s významnými investicemi do logistiky i webových stránek. Cílem je především zrychlení doručení zboží na lékárny a další rozšiřování sortimentu. S eshopem nepřímo souvisí rezervace léků na předpis. „V současné době u nás tato služba již funguje a je oblíbená. Budeme ji dále aktualizovat a postupně navážeme na e-recept,“ říká Michal Macourek a pokračuje: „Součástí našich on-line aktivit je i nová online poradna s lékárníkem, kdy pacient dostane odpověď od odborníka emailem do jedné hodiny. Rychlými odpověďmi chceme usnadnit zákazníkům nákupní proces a pomoci při výběru nebo jen poradit s jakýmkoliv problémem. Nechceme budovat jen nákupní portál, ale i stránky, na které lidé zavítají, když potřebují vyřešit nějaký problém,“ uzavírá Macourek.

Online se tak stává přirozenou součástí lékárenského prostředí, ale kamenné lékárny zůstanou stále důležité a nenahraditelné osobním poradenstvím při řešení okamžitých a naléhavých zdravotních problémů.


O BENU:

Společnost BENU Česká republika a.s., provozovatel sítě lékáren BENU, je dceřinou společností PHOENIX lékárenský velkoobchod, a.s. PHOENIX je v České republice leaderem farmaceutického distribučního trhu. BENU Lékárny nabízejí svým pacientům a zákazníkům v celé Evropě nový a moderní přístup k medicínské i preventivní péči, který zcela koresponduje s požadavky dnešní doby. Více informací naleznete na www.benu.cz.