Procter & Gamble ve spolupráci s Makrem poskytne prostřednictvím programu Čistá voda dětem pitnou vodu v oblastech s jejím nedostatkem

Autor: Redakce | Zpravodaj | 4. 9. 2017

1 zakoupený výrobek = 1 den pitné vody

Praha, 5. září 2017 (Neopublic Porter Novelli) – Společnosti Procter & Gamble a Makro dnes v České republice zahajují novou iniciativu. Poskytnou prostřednictvím programu P&G Čistá voda dětem pitnou vodu v oblastech s jejím nedostatkem. P&G se celosvětově spojil se Skupinou Metro, jejíž součástí je i česká síť Makro, v níž nyní může každý od 6. září do 17. října nákupem produktů P&G na program Čistá voda dětem přispět. Zakoupení jednoho výrobku bude znamenat jeden den čisté vody pro potřebné.

V současné době téměř 1 miliarda lidí na světě nemá přístup k pitné vodě a 1000 dětí denně zemře v důsledku nemocí způsobených pitím kontaminované vody. Vzhledem k alarmujícím číslům se P&G již dlouhodobě angažuje v této oblasti a Skupina Metro se rozhodla připojit.

Ambasadorkou se v Česku stala herečka Andrea Růžičková, která popisuje své zážitky z Afriky, kam se podívala v zimě 2016: „Záhy po příjezdu mi došlo, že si opravdu musím rozmyslet i činnosti, které jsou pro nás Evropany běžné, protože v oblasti s těžko dostupnou pitnou vodou například i obyčejné uvaření kávy představuje aktivitu na několik hodin. Samozřejmě čas, který by mohly děti ušetřit díky lepší dostupnosti pitné vody, by mohly věnovat něčemu úplně jinému, ať už návštěvě školy, domácím úkolům nebo jen dětským hrám, o které by určitě neměly být připraveny kvůli vážnějším starostem.“

Dítě by mělo správně přijmout litr až dva tekutin denně, záleží na jeho váze. Při požívání kontaminované vody hrozí dětem celá řada vážných onemocnění, často provázených trávicími potížemi, které dětský organismus velmi vysilují a jsou pro něj velmi nebezpečné,“ dodává MUDr. Kateřina Konopásková, dětská lékařka.

Čistá pitná voda může pomáhat zachraňovat životy a také je mění. Zdravé děti mohou spokojeně růst a navštěvovat školu. Díky nezávadné vodě mohou jejich rodiče pracovat a zlepšit situaci celé rodiny,“ vysvětluje motivaci k založení programu Čistá voda dětem manažer korporátní komunikace Procter & Gamble Matej Podobnik.

Program Čistá voda dětem funguje již od roku 2004. Vědci z P&G vyvinuli speciální čisticí balíčky, které z vody odstraňují patogenní mikroorganismy a rozptýlené částečky. Fungují jednoduše tak, že se prášek nasype do vody, 5 minut se míchá, pak se voda přefiltruje a za 20 minut je použitelná k pití. Díky balíčkům už bylo poskytnuto prostřednictvím partnerských charitativních organizací 12 miliard litrů pitné vody v 85 zemích světa, kde se lidé potýkají s nedostupností pitné vody. Až do 17. října poputují do programu finanční prostředky vybrané díky nákupům produktů P&G v prodejnách Makro po celé České republice. Týká se to P&G značek jako jsou plenky Pampers, vložky Always, produkty vlasové péče Head & Shoulders a Pantene, výrobky pro péči o domov a o tkaniny Ariel, Lenor a Jar nebo produkty pro muže Old Spice a Gillette.

V březnu na Světový den vody jsme spustili globální program Water Initiative, jehož cílem je udržitelnější zacházení s vodou vzhledem k jejímu nedostatku po celé planetě. Chceme také pomoci zachraňovat dětské životy, proto jsme se spojili s P&G a programem Čistá voda dětem. Doufáme, že se zapojí co nejvíce zákazníků a společně poskytneme zdravotně nezávadnou vodu co nejvíce lidem,“ doplnila Romana Nýdrle, manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry CR. Více o spolupráci P&G a Makra se dozvíte v tomto videu.


O společnosti Procter & Gamble

P&G se svými prověřenými, kvalitními a předními značkami slouží spotřebitelům po celém světě. Jeho portfolio zahrnuje značky Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, a Whisper®. P&G působí v přibližně 70 zemích světa. Pro novinky a informace o společnosti P&G a jejích značkách navštivte stránku http://www.pg.com.


O Skupině Metro

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 25 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2014/2015 dosáhla prodejů v celkové výši 30 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2014/2015 dosáhl její obrat 59 miliard EUR. Společnost působí ve 29 zemích, má 220 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 000 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky a Real hypermarkety.