Společnost GSK Consumer Healthcare jmenovala Romanu Jourdren regionální generální ředitelkou pro střední a východní Evropu. Ve funkci generálního ředitele pro Českou republiku a Slovensko ji nahradí Pavel Behenský.

Autor: Redakce | Zpravodaj | 4. 9. 2017

Praha/Bratislava, 5. září 2017 (GSK) – K dnešnímu dni oznámila společnost GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare změny ve vedení jak v České republice a na Slovensku, tak na regionální úrovni.

Romana Jourdren, která až doteď působila ve funkci generální ředitelky pro Českou republiku a Slovensko, byla jmenována novou regionální generální ředitelkou pro střední a východní Evropu (region CEE). Ve funkci generálního ředitele pro Českou republiku a Slovensko ji nahradí Pavel Behenský, dosavadní obchodní ředitel.

V nové roli generální ředitelky pro region CEE bude Romana Jourdren zodpovědná za všechny aktivity GSK Consumer Healthcare napříč 30 trhy, z nichž nejdůležitější jsou Rusko, Polsko, Ukrajina, Česká republika, Slovensko, Rumunsko a Maďarsko.

Romana Jourdren má bohaté zkušenosti v oblasti marketingu, obchodu a celkového řízení firmy v sektoru spotřebního zboží. Předtím než začala v roce 2013 pracovat v GSK, působila ve společnostech Philips, EgonZehnder, Danone nebo Kimberly Clark. V posledně jmenované společnosti měla na starosti region střední Evropy a byla zodpovědná za aktivity v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Agendu spojenou s její novou pozicí bude jako rodilá Češka řídit z Varšavy, kde se nachází firemní ústředí pro region CEE, a zároveň se stane členem evropského vedení společnosti (European Leadership Team).

Erhard Heck, Europe Region Head pro GSK Consumer Healthcare, říká: „Jsem nadšený, že se vedoucí role pro střední a východní Evropu ujímá Romana a že se zároveň stane členem evropského vedení naší společnosti. Romana je velmi talentovaná, umí dosahovat potřebných výsledků a své vedoucí schopnosti prokázala již mnohokrát, naposledy ve své předchozí pozici generální ředitelky pro ČR a Slovensko, ale i dříve během své kariéry. Tím, že ze svěřeného regionu pochází, zná zdejší spotřebitele, zákazníky i tržní poměry velmi dobře. Její bohaté obchodní zkušenosti, chuť vítězit a schopnost zapojovat na cestě za výsledkem do spolupráce různé týmy a spojovat lidi z ní činí ideálního kandidáta pro tuto roli.“

Romana Jourdren dodává: „Je pro mě skutečnou ctí, že mohu vést náš byznys v regionu CEE, kde již společnost GSK zanechala silnou stopu. Máme globální i lokální značky, které vítězí ve více kategoriích napříč mnoha trhy a spotřebitelé si je oblíbili. Příležitosti, které před sebou máme, jsou obrovské. Významnou částí mé práce bude zrychlit růst a zajistit naprostou soustředěnost na cestě k tomuto cíli. Vážím si také toho, že budu mít možnost vést tým plný skvělých a talentovaných lidí. Díky němu, silnému produktovému portfoliu a skvělým inovacím věřím, že se nám podaří být jednou z nejinovativnějších, nejúspěšnějších a spotřebiteli oblíbených společností v oblasti zdravotnického spotřebního zboží v regionu CEE.“

Pavel Behenský má velmi bohaté obchodní zkušenosti. Role obchodního ředitele pro ČR a Slovensko se ujal po vytvoření společného podniku mezi Novartis OTC a GSK Consumer Healthcare v roce 2013. Předtím pracoval jako Business Unit Head Mass Market. Kromě GSK působil v Procter&Gamble, Danone a Fromageries Bel. V P&G zastával různé obchodní a marketingové pozice, včetně obchodního ředitele, a to i na regionální úrovni.

V reakci na jmenování Pavla Behenského generálním ředitelem pro ČR a Slovensko Romana Jourdren dodala: „Jsem ráda, že se vedoucí role pro ČR a Slovensko ujme Pavel. Zná byznys velmi dobře a v minulých letech významně přispěl k našim úspěšným výsledkům, tj. k dosažení dvouciferného růstu, klíčového místa ve všech kategoriích a postavení jedničky v segmentu orální hygieny na Slovensku. Díky tomu, že jsem s Pavlem minulá léta spolupracovala, věřím, že je nejlepší volbou pro vedení týmu.“

Pavel Behenský doplňuje: „Těší mě, že mohu navázat na cestu, kterou započala Romana v roli generální ředitelky. Máme jasné priority a ambiciózní plány, abychom byli i nadále lídrem na trhu. A co je nejdůležitější, budu se moci spolehnout na tým, který pracuje se skutečným nasazením a vášní.“

O GSK Consumer Healthcare:

GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare je jedna ze tří celosvětově nejúspěšnějších divizí společnosti GSK. Naší vizí je být nejlepší společností v oblasti volně prodejných produktů pro zdravotní péči a tohoto úspěchu dosáhnout pomocí vědeckého úsilí a konkrétních hodnot. Náš byznys zahrnuje vývoj a prodej produktů v oblasti wellness, orální hygieny, výživy a dermatologie. V našem portfoliu se nacházejí některé z nejoblíbenějších a nejprodávanějších značek na světě, například Sensodyne, Voltaren, Corega, Panadol nebo Theraflu.

GSK Consumer Healthcare je jedním z celosvětově nejúspěšnějších výrobců volně prodejných léků, zároveň obsadil první příčku v oblasti wellness napříč 36 trhy a je lídrem v oblasti specializované orální hygieny.

V roce 2017 byla společnost GSK Consumer Healthcare zvolena v hlasování jedním z TOP 3 zaměstnavatelů v ČR v anketě Zaměstnavatel roku, kterou pořádají společnosti Sodexo a PWC.