Sport v Česku vzkvétá. Mládež v něm podporuje stát i tuzemské firmy
Praha, 25. července 2016
Sport je stále častější náplní volného času mladých lidí ve věku od 15 do 30 let. Alespoň jednou týdně vykonává sportovní aktivitu dle šetření portálu SportCentral.cz 80 % Čechů. Z dalších průzkumů pro Poštovní spořitelnu a společnost Procter & Gamble navíc vyplývá, že většina českých rodičů své děti ve sportování podporuje. Nejčastější překážku pak představují finance, které padnou na členské příspěvky a základní výbavu. I proto se stát, neziskové organizace, ale také soukromé firmy snaží prostřednictvím dotací a příspěvků mladé sportovce podporovat.
Více než 60 % české populace se domnívá, že právě mládež by měl stát nejvíce finančně podpořit ve sportovní činnosti. Vyplývá to ze zprávy agentury Sanep, která v roce 2014 zpracovávala druhou vlnu průzkumu pro Českou unii sportu. Podobné výsledky dokládá také loňský průzkum agentury STEM/MARK. Podle něj by až 86 % Čechů investovalo peníze na rozvoj tělovýchovy a podporu mladých talentů na regionální úrovni.
Zvýšení zájmu mladých o sport je v současnosti jedním z cílů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT). V letošním roce proto MŠMT pošle krajům celkem 7 milionů korun na podporu sportující mládeže, kterou v Česku aktuálně tvoří téměř 2 miliony lidí. Nejvyšší dotaci získá Středočeský kraj v hodnotě téměř 875 tisíc, nejméně pak Karlovarský kraj – necelých 200 tisíc korun. Kromě příspěvků ve formě dotací Ministerstvo ve spolupráci se sportovními kluby zavedlo několik projektů, které podporují sportovní aktivity dětí a mládeže ve školách i mimo ně – například Sportovní ligu základních škol nebo Den otevřených sportovišť. Přes dotační programy ministerstva zažádalo o peníze na sport dětí a mládeže letos už více než tři tisíce oddílů a tělovýchovných jednot.
Důležitost sportovních aktivit si uvědomuje nejen stát, ale i tuzemské soukromé firmy, které se snaží část svých zisků věnovat spolkům a klubům podporujícím mladé ve sportovní činnosti. „Jsme si vědomi, že finanční podpora sportu je velmi důležitá a z našich zkušeností může zvýšit motivaci mladých lidí věnovat se aktivnímu pohybu,“ vysvětlil Jiří Prášil, ředitel brněnského koncernu ZKL, který se zabývá výrobou valivých ložisek. „Dlouhodobě tak významně podporujeme tělovýchovnou organizaci SOKOL v Podolí u Brna spolu s fotbalovým družstvem z Brna-Líšně,“ dodal Prášil.
Koncern ZKL
Koncern ZKL vznikl integrací českého ložiskového průmyslu s více než šedesátiletou tradicí, zajišťující výzkum, vývoj, výrobu a prodej ložisek ZKL. Vznik koncernu je datován k 1. 7. 1999. ZKL je největší výrobce velkorozměrových soudečkových, speciálních a dělených ložisek ve střední Evropě. Strojírenský koncern ZKL Group loni zvýšil obrat o čtyři procenta na 1,2 miliardy korun. Růst prodeje výrobků ZKL se loni projevil mimo jiné v zemích střední Evropy včetně České republiky, dále v Indii a Jižní Americe. Podíl exportu společnosti loni dosáhl 80 procent.
Kontakt
Lenka Rudišová
PR & Media Manager
LESENSKY.CZ s.r.o.
mobil.: +420 777 399 005
e-mail: rudisova@lesensky.cz
Štursova 583/49, 616 00 Brno – Komín
www.lesensky.cz |Facebook|Linkedin