Sportovní vybavení najde pod stromečkem čtvrtina Čechů. Pozor ale na přešlapy!
PRAHA, 25. listopadu 2016 – Elektronika, knihy, kosmetika a sportovní vybavení – to jsou nejčastější dárky, které najdou Češi pod vánočním stromkem. Jen útraty za sportovní potřeby během listopadu a prosince každoročně stoupnou o 60 procent oproti měsíčnímu průměru ve zbytku roku. Dárek v podobě sportovního vybavení dostane kolem 25 procent Čechů. Trefit se ale do vkusu obdarovaného není snadné. Čím dál větší oblibu tak získávají dárkové poukazy.
Podle zahraničních průzkumů lidé dárkové karty kupují nejčastěji k narozeninám a k Vánocům. Pod stromeček nadělí poukaz 21 procent Němců a 32 procent Britů. Také v České republice obliba dárkových poukazů stoupá. „Svým blízkým dává k Vánocům peníze každoročně 10,5 procenta Čechů. Poukazy ale pomalu dárky v podobě obálek vytlačují. Zejména při nákupu sportovního vybavení jsou dárkové poukazy praktické. Češi tradičně vymění či vrátí až čtyři procenta dárků, které našli pod stromečkem. S nástupem dárkových poukazů však jejich počet klesá. Navíc oproti penězům, které řada lidí považuje za neosobní, mají dárkové poukazy řadu výhod – originalitu, osobitost a snadné pořízení přímo z domova. Dárkový poukaz je možné pořídit na konkrétní sportovní vybavení nebo na určitou částku. V tomto případě se fantazii meze nekladou, poukaz je možné vytvořit a graficky upravit přesně podle přání zákazníka,“ popsal Tomáš Zach, manažer obchodu s golfovým vybavením all4GOLF.
Podle průzkumu jedné z tuzemských bank letos tři čtvrtiny Čechů nakoupí dárky přes internet. Hlavní nápor pro internetové obchody přijde mezi 7. a 20. prosincem. Už loňská vánoční sezona byla pro internetové obchody rekordní. Češi za dárky utratili přes 25 miliard korun. Podle odhadů by ji ta letošní měla překonat. Lidé v e-shopech nejvíce kupují elektroniku, hračky a sportovní potřeby. Právě u nákupu sportovních potřeb on-line ale odborníci varují. „Častou praxí je, že si člověk dárek pro své blízké vybere v kamenné prodejně a zdánlivě podobné zboží potom za nižší cenu koupí na internetu – zpravidla ale v nižší kvalitě nebo odlišné velikosti. Radost z ušetřených peněz pak trvá jen do chvíle obdržení balíčku,“ uvedl Tomáš Zach.
Téměř čtvrtina lidí má s nakupováním na internetu špatnou zkušenost a kolem 42 procent lidí někdy zakoupené v e-shopu reklamovalo. „Navíc nízké ceny na internetu tlačí dolů i ceny zboží v kamenných prodejnách, finanční úspora je tak zanedbatelná. V případě rozměrnějšího sportovního vybavení je výhodné navštívit kamenný obchod, který zároveň provozuje e-shop nebo zboží rozváží. Zákazník si tak na místě může zboží osahat, doptat se obsluhy na podrobnosti a samotné zboží si potom nechat přivézt až domů,“ doporučil Tomáš Zach.
Každý Čech nakoupí průměrně 16 vánočních dárků. Téměř dvě třetiny lidí vybírají dárky spontánně během nákupu. „Při nákupu sportovního vybavení je podstatné, zda obdarovaný už daný sport provozuje nebo s ním začíná. V prvním případě není problém koupit konkrétní dárek, protože například vybavení pro hraní golfu se po několik sezon nemění, trefit se tak do vkusu obdarovaného není nic složitého. V druhém případě je ale lepší, pokud si člověk svůj dárek vybere sám. V posledních pěti letech je totiž trendem výroba holí na míru a vybrat ´naslepo´ hůl přesně tak, aby splňovala parametry hráče, je téměř nemožné. Vhodným dárkem tak může být poukaz na takzvaný fitting, kdy se budoucímu hráči prodavač individuálně věnuje a podle jeho švihu, síly a držení těla se následně vyrábí golfová hůl na míru,“ doporučil Tomáš Zach.
Kontakt:
Petra Ďurčíková, mediální konzultant společnosti all4GOLF
E-mail: durcikova@n4c.cz
+420 733 643 825
O společnosti all4GOLF, www.all4golf.cz
Firma all4GOLF poskytuje vše, co hráčky i hráči golfu potřebují, včetně komplexní péče o zákazníky. Služby začínají už tím, že se absolutní začátečníci mohou s golfem zdarma seznámit. Všem, kdo před srovnáváním slev různých obchodů upřednostňují profesionální poradenství při výběru oblečení, vozíků a míčů nebo fitting golfových holí, se tým all4GOLF dokáže věnovat nejen v prodejně, ale i na tréninkových plochách.