Téměř polovina rodičů v Evropě nezná zákony o bezpečnosti autosedaček. Pětina neví, kdy ji vyměnit
Brno, 14. října 2015
Téměř polovina evropských rodičů je nedostatečně informovaná o legislativě týkající se bezpečnosti autosedaček. Nejvíce pak v 56 % Francouzi. Vyplývá to z nejnovější studie o přístupu rodičů k bezpečnosti dětí při přepravě, kterou zpracovala společnost Britax Römer. Přesun totiž ve většině případů nebývá prováděn z důvodů odpovídajících bezpečnostním požadavkům.
Z celoevropské studie vyplývá, že v nejnovějších zákonech, směrnicích a inovacích se neorientuje až 45 % evropských rodičů, nejvíce pak v 56 % Francouzi. „Důvodem může být to, že se v posledních letech zvýšila rozmanitost i množství nabídek a objevila se řada nových terminologických pojmů, v nichž se rodiče dosud nezorientovali,“ uvedl Paul Gustavsson, výkonný ředitel společnosti Britax Römer, která nabízí také kompletní řadu dětských autosedaček.
Například technologii ISOFIX, která představuje jeden z nejvýznamnějších vývojových úspěchů v oblasti bezpečnosti autosedaček posledního desetiletí, nezná až 44 % rodičů. Zhruba 51 % rodičů zase nikdy neslyšelo o směrnici i-Size, která stanovuje přechod mezi sedačkami dle velikosti a věku a nařizuje polohu proti směru jízdy do věku nejméně 15 měsíců. V této oblasti jsou nejhůře informovaní v 73 % Švédové, nejlépe naopak v 64 % Španělé.
Podle celoevropské studie se bezmála 23 % rodičů rozhoduje pro výměnu autosedačky vyšší skupiny z důvodu, že se jim narodilo další dítě. Zatímco 21 % rodičů autosedačku vyměnilo, aby uvolnili místo v autě, 14 % rodičů tak učinilo z hygienických důvodů.
Bezpečnostní požadavky na správné umístění autosedačky v autě zohledňuje pouze 12 % rodičů v Evropě. 41 % rodičů otočilo autosedačku po směru jízdy již ve věku 12 měsíců dítěte či dříve. Až do věku 4 let dítěte čekalo pouze 12 % rodin. Důvodem byl ze 40 % nedostatek místa pro nohy, více než 13 % rodičů tak učinilo, aby děti mohly sledovat dění kolem sebe, a z 12 % se jednalo o odhad, že děti jsou na otočení již dostatečně velké.
„Je vidět, že obecný pocit prostoru a děti nudící se na zadních sedačkách jasně vítězí nad nejlepšími praktikami bezpečnosti. Nízká informovanost o bezpečnostních pravidlech ukazuje, že je v Evropě potřeba vykonat ještě hodně práce se vzděláváním rodičů o nejnovějších inovacích a směrnicích, protože jen tak jim lze zjednodušit volbu a bezpečnou instalaci autosedaček,” komentoval výsledné statistiky Paul Gustavsson ze společnosti Britax Römer.
Výsledky průzkumu společnosti Britax Römer:
Co je důvodem pro změnu autosedačky? |
|
Narodilo se nám další dítě. |
23 % rodičů |
Chceme uvolnit místo v autě. |
21 % rodičů |
Hygienické důvody. |
14 % rodičů |
Kdy jste se rozhodli otočit autosedačku po směru jízdy? |
|
Ve věku 12 měsíců či dříve. |
41 % rodičů (z toho 52 % ve Francii) |
Ve věku 4 let. |
14 % rodičů (z toho 66 % ve Švédsku) |
Co bylo důvodem pro otočení autosedačky po směru jízdy? |
|
Nedostatek místa na nohy. |
40 % rodičů (z toho 52 % ve Švédsku a 51 % v Německu) |
Aby děti mohly sledovat dění kolem sebe. |
13 % rodičů |
Odhadem. |
12 % rodičů (z toho 17 % ve Španělsku, 16 % ve Francii) |
Bezpečnostní požadavky. |
12 % rodičů (z toho 26 % ve Švédsku, 6 % ve Francii, 9 % v Německu) |
Máte přehled o nejnovějších regulačních zákonech týkajících se bezpečnosti autosedaček? |
|
Ano, máme. |
55 % rodičů (z toho 29 % ve Španělsku) |
Ne, nemáme. |
45 % rodičů (z toho 56 % ve Francii) |
O společnosti Britax Römer
Britax je celosvětový lídr a inovátor v oblasti přepravy dětí, odhodlaný co nejvíce zjednodušit a zabezpečit nejen společné rodinné cestování, ale i celou cestu rodičovstvím. Nabízí kompletní řadu prémio‚ých dětských sedaček, kočárků, nosítek a doplňků, které vyžaduje životní styl každé moderní rodiny. Misí společnosti Britax je inspirovat rodiny k tomu, aby cestovaly svobodněji, stylově a jisté si svou bezpečností.
Společnost Britax byla založena v Británii v roce 1938 a původně se zaměřovala na vývoj bezpečnostních prvků, například pásů pro dospělé. V šedesátých letech firma představila první dětskou autosedačku. V roce 1978 se spojila s renomovanou německou společností Römer zaměřující se na bezpečnost automobilů. Britax má v současnosti pobočky ve dvanácti zemích, pohybuje se na téměř všech světových trzích a zaměstnává více než tisíc lidí.
Kontakt
Lenka Rudišová
PR & Media Manager
LESENSKY.CZ s.r.o.
mobil.: +420 777 399 005
e-mail: rudisova@lesensky.cz
Navrátilova 224/1, 616 00 Brno
www.lesensky.cz