Úspěch fitness aplikací je reakcí na trend zdravého životního stylu, říkají vývojáři
Praha, 30. března 2016
Fitness šílenství přichází minimálně dvakrát do roka. Spolu s novoročními předsevzetími pravidelně počátkem ledna, následně pak s prvními známkami jara, které jsou předzvěstí nadcházející plavkové sezóny. Na trhu dlouhodobě narůstá počet mobilních aplikací, které pohybové aktivity značně usnadňují, což potvrzují i čeští vývojáři. Objevují se rovněž aplikace zaměřené na zdravé stravování.
Pokud se rozhodnete vyznávat zdravý životní styl, možnosti se nabízí nesčetné. Na chytrém telefonu dnes můžete počítat přijaté či vydané kalorie, shromažďovat statistiky o svém pohybu nebo podle instrukcí v aplikaci sami cvičit. Některé vás spojí přímo s nutričním specialistou, osobním trenérem nebo dalšími nadšenci pro fitness. „Mobilní aplikace pro sport, podporu zdraví a zdravého životního stylu dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější a nejvíce stahované. Zdraví a fitness, mobilní platby, automobily, energetika nebo chytrá domácnost jsou oblasti, které jsou aktuálně asi nejvíc v popředí zájmu,“ potvrzuje Tomáš Čermák ze společnosti eMan, která se na českém trhu zabývá vývojem mobilních či webových aplikací.
Aplikací v současné době existuje tolik, že pro uživatele začíná být docela složité najít a vybrat si jedinou, kterou budou používat. Každý aktivní běžec dnes patrně slyšel o Runtastic PRO nebo Nike+, které mapují trasu, uběhnutou vzdálenost nebo spálené kalorie. Velké oblibě se těší také Endomondo, aplikace založená na společné podpoře jejích uživatelů, kteří se vzájemně motivují k dosahování fitness cílů. „Úspěch těchto aplikací je reakcí na trend zdravého životního stylu, který jde ruku v ruce s masovým rozšířením chytrých telefonů a SmartWear – nositelných chytrých zařízení. Na toto rozšíření reagovali též dva největší výrobci mobilních operačních systémů, Google a Apple, kteří navázali službami Google Fit a Apple Health a integrovali je přímo do svých ekosystémů,“ vysvětluje Radim Baštan z digitální agentury El TORO, která stojí například za vznikem aplikace Miluji Vaření – recepty, jež je zaměřena na propagaci zdravé stravy a u každého receptu uvádí nutriční hodnoty.
Horkou novinkou roku 2015 se staly aplikace zaměřené na „workout music“, které přizpůsobují rytmus a rychlost nabízené hudby pohybu a automaticky do zařízení vysílají hudbu s konzistentním rytmem. Příkladem může být aplikace FIT Radio, ve které si lze hudbu vybírat dle žánru nebo druhu pohybové aktivity. Na českém trhu je úplnou novinkou například aplikace s názvem TicketCard by Edenred, která pomáhá s výběrem restaurací v síti Ticket Restaurant®, kde se dá platit pomocí předplacené stravenkové karty MasterCard. Pro papírové poukázky je pak dostupná mobilní aplikace Ticketka disponující jednou z největších databází restaurací v České republice. „Naše akceptační síť v současné době čítá přes 32 000 restaurací přijímajících stravenky Ticket Restaurant® a mezi nimi téměř 600 restaurací v programu zdravého stravování FOOD,“ sdělil Pavel Kusý, marketingový ředitel společnosti Edenred, která provozuje systém zaměstnaneckých benefitů. Ticketka zároveň uživatelům umožňuje vedení obědového deníku, měření počtu kalorií zkonzumovaných jídel a pravidelně na ní probíhají i zajímavé soutěže.
Mezi další ryze české aplikace patří například Krokoměr, Sebekoučink STOBklubu nebo Kalorické tabulky. Podle nutriční terapeutky Tamary Starnovské je nutno specifikovat účel, k jakému má aplikace sloužit. „Krokoměr naučí více chodit i toho, komu se chodit nechce, protože při jeho použití začne sám se sebou soutěžit o další kroky. Kalorické tabulky jsou vhodné pro průběžné sledování nutriční hodnoty konzumované stravy a umožňují snadné zadávání přímo při jídle, tedy ukazují, zda je daná porce příliš, či nikoliv. Sebekoučink je pak pro pokročilejší uživatele, které vede komplexně ve vazbě na jejich aktuální životní styl,“ komentuje Starnovská.
Mezi světově nejpopulárnějšími aplikacemi si podle průzkumu společnosti Nielsen loni první příčku udržela aplikace Facebook, následovaná YouTube. Třetí místo obsadil Facebook Messenger, následovaný čtveřicí Android dílny – Google Search, Play, Maps a Gmail. V první desítce se dále umístily aplikace jako Instagram, Apple Music anebo Maps (Apple). „Svět mobilních aplikací v současné době hovoří především o internetu věcí, virtuální realitě nebo využití mobilních aplikací ve firemním prostředí. Na letošních klíčových technologických veletrzích CES v Las Vegas a barcelonském Mobile World Congresu byla virtuální realita jedním z nosných témat,“ dodává Čermák.
O agentuře El TORO
Digitální agentura na internetovém trhu působí od roku 2007. Jejich široké portfolio zahrnuje mimo jiné tvorbu webových stránek, e-shopů, sociálních sítí či mobilních aplikací.
O společnosti eMan
Společnost eMan je předním českým poskytovatelem mobilních řešení. Nabízí služby v oblasti zakázkového vývoje mobilních aplikací, mobilních a responzivních webů, webových aplikací a aplikací pro Facebook. Disponuje vlastními vývojáři, softwarovými architekty, business analytiky, projektovými manažery, designéry i UX specialisty.
O Mgr. Tamaře Starnovské
Mgr. Tamara Starnovská pracuje od roku 2003 jako vrchní nutriční terapeutka ve Fakultní Thomayerově nemocnici v Praze. Je rovněž předsedkyní Sekce výživy a nutriční péče při České asociaci sester a také členkou dalších společností zabývajících se výživou.
O společnosti Edenred
Společnost Edenred, vydavatel stravenek Ticket Restaurant® , je světovou jedničkou v oblasti předplacených korporátních služeb, navrhuje a dodává řešení, která zlepšují efektivitu organizací a posilují kupní sílu jednotlivců. Tato řešení umožňují společnostem účelně a efektivně spravovat:
-
Zaměstnanecké výhody (Ticket Restaurant, Ticket Benefits, Ticket Junior, Ticket Alimentation, Ticket CESU a další)
-
Řízení firemních nákladů (Ticket Čistý, Ticket Profi Card, Ticket Car, Ticket Clean Way, Repom atd.)
-
Incentivní a odměňovací programy (Ticket Compliments, Ticket Kadéos atd.)
Skupina také spolupracuje s veřejnými institucemi při řízení jejich sociálních programů (Ticket Service).
Akcie společnosti jsou kotovány na burze NYSE Euronext Paris. Edenred působí ve 42 zemích světa s více než 6 300 zaměstnanci, má téměř 660 000 klientů z firemního a veřejného sektoru, 1,4 miliónu smluvních partnerů a 41 milionů příjemců. V roce 2015 činil celkový objem emise 18,3 mld. €.
Značka Ticket Restaurant® a všechny ostatní obchodní názvy programů a služeb Edenred jsou registrované ochranné známky společnosti Edenred SA.
Kontakt
Karolína Křenková
PR & Media Manager
LESENSKY.CZ s.r.o.
mobil.: +420 608 354 419
e-mail: krenkova@lesensky.cz
Navrátilova 224/1, 616 00 Brno