Havířovská nemocnice chce přilákat muže na vyšetření prostaty a varlat
„Máme vynikající urologii a ročně řešíme několik desítek případů onkologických resekcí jak varlat, tak prostaty. Listopad je takovým připomenutím pro všechny muže, ať to nepodcení. Nemusí čekat na to, že je jim 40 let, ale v případě jakéhokoliv problému u sebekontroly navštívit preventivně ambulanci a nechat se vyšetřit. Je to jedna z mála typů rakovin, která když se včas zachytí, tak se s ní dá ještě něco dělat,“ uvedl ředitel nemocnice Norbert Schellong, který si dnes rovněž rukama profesionálů nechal vytvořit knír. „Loni jsme si to vyzkoušeli, do akce se zapojili a opravdu v následujících týdnech a měsících byl asi třicetiprocentní nárůst kontrol v ambulanci,“ podotkl Schellong.
Jeho slova potvrzuje také čtyřiasedmdesátiletý Julius Bajo z Havířova, který se s rakovinou v nemocnici úspěšně léčil. Muži by podle něj rozhodně prevenci neměli podceňovat. „Nic je to nestojí a mohou si zachránit život. Třicet let jsem chodil na preventivní prohlídky a najednou buch rána a vypukla rakovina. Díky havířovské urologii jsem to přežil. Dneska jsem bez prostaty, ale žiju,“ uvedl Bajo. Na urologii chodíval pravidelně. „Už jsem tady chodil jako domů. Při jedné z prohlídek pak na to přišli.“
Podle Kaňové bude mít marketingová kampaň širší podobu. Nemocnice se spojila například s havířovskými hokejisty a celý měsíc tak součástí zápasů bude osvětová kampaň. Nemocnice ale prodává třeba i placky nebo trička se symbolem kníru. „Cílem je vybrat 250.000 korun. Za vybrané peníze chceme pořídit flexibilní cystoskop, což je diagnostický nástroj, který je potřeba právě k tomu, aby se zjistilo, zda muži mají či nemají rakovinu prostaty nebo varlat,“ doplnila Kaňová.