Přes nárůst zájmu o abstinenční akci Suchej únor rostl letos i zájem o alkohol
„Češi alkohol nyní vyhledávali více než v předchozích dvou letech. Stále sice nejsme na číslech v době před a v průběhu pandemie, ale trend je vzrůstající,“ řekl šéf analytiků v Heureka Group Michal Buzek.
Po letech ovlivněných pandemií nemocí covid-19, kdy lidé nemohli kvůli státním preventivním opatřením navštěvovat restaurace a hospody, nejprve podle Heureky nastal v únoru 2022 meziroční propad zájmu o vyhledávání alkoholu po internetu. Loni v únoru ale zájem meziročně stoupl o 12 procent a letos nárůst pokračoval.
Lidé nejčastěji vyhledávají v e-shopech přes Heureku rumy, whisky, vína a likéry. Třeba u vína a také u piva však objem vyhledávání po internetu podle srovnávače dlouhodobě klesá. „U vína jsme meziročně zaznamenali dvacetiprocentní pokles, a u piva dokonce více než čtvrtinový,“ řekl Buzek. O více než 40 procent naopak vzrostlo vyhledávání míchaných nápojů.
„Dlouhodobý pokles u vín a piv patrně můžeme přičíst tomu, že Češi na internet stále častěji chodí hledat nejlepší nabídky takzvaného tvrdého alkoholu, který mívá vyšší pořizovací cenu než pivo nebo běžná lahev vína,“ doplnil Buzek.
Navzdory nárůstu zájmu o hledání alkoholu přes internet v únoru za letošní a loňský rok ale není únor měsícem s největším objemem vyhledávání alkoholických nápojů. Dlouhodobě nejsilnějšími měsíci ve vyhledávání alkoholu v e-shopech jsou podle Heureky listopad a prosinec.
Srovnávač cen Heureka.cz patří k nejnavštěvovanějším webům na českém internetu. Každý měsíc ho navštíví podle Heureky asi 4,5 milionu reálných uživatelů. Portál ukazuje nabídky produktů z více než 38.000 e-shopů.