Vyjádření společnosti KASAmax k dnešnímu protestu lékařů: EET pro lékaře nepředstavuje hrozbu

Autor: Redakce | Zpravodaj | 9. 10. 2017

Praha, 10. října 2017 (KASAmax) – Mezi důvody dnešního protestu praktických lékařů, stomatologů a dalších ambulantních specialistů je uváděna také elektronická evidence tržeb. Ta se těchto skupin bude týkat od března příštího roku. Provozní ředitel společnosti KASAmax Martin Laštovica ale říká, že obavy lékařů z EET jsou liché a většinou pramení z nedostatečné informovanosti a strachu z nových věcí: „Podobné obavy, které hraničily až s hysterií, panovaly také mezi podnikateli v pohostinství před spuštěním první vlny EET v prosinci 2016. Jak se ale ukázalo, elektronická evidence tržeb žádný velký problém nebyla.“

Lékaři se v souvislosti se spuštěním třetí vlny EET obávají jak vysokých nákladů spojených s pořízením elektronické pokladny, tak spolehlivosti celého systému. Argument nezbytnosti vysokorychlostního internetu, který se v médiích často objevuje, pokládá Martin Laštovica za nepravdivý. Dokládá to zkušenostmi z fungování EET v restauracích: „Stejně jako jsou na vesnicích lékaři, jsou tam také restaurace a hospody, které mají se systémem již téměř roční zkušenost. V případě, že zrovna není dostatečný signál, tak hospodští mohou všechny účtenky poslat hromadně ve chvíli, kdy je signál dostupný. Mají na to 48 hodin, mohou dokonce požádat o výjimku, která tuto lhůtu prodlouží na 5 dní. Stejná pravidla budou platit i pro lékaře. Není tedy pravda, že daná restaurace, obchod, nebo třeba ordinace, musí být neustále online.“

Zbytečné jsou i obavy z vysokých nákladů na pořízení technologie k elektronické evidenci tržeb. Pořizovací náklady lékařů jsou dokonce mnohem nižší, než je tomu například u restaurací. Lékařům bude stačit tzv. chytrý mobilní telefon, do kterého si stáhnou aplikaci. Ta se například u společnosti KASAmax dá pořídit za 150 korun měsíčně. Lékaři dokonce nemusí nutně kupovat ani tiskárnu. Pokud pacient bude vyžadovat účtenku, pak ji lékař může vypsat ručně, nebo po dohodě s pacientem zaslat emailem.

„Mnoho lékařů se na nás v souvislosti s EET již obrací, protože chtějí být včas připraveni. Je pravdou, že několik z nich má z EET strach a vnímá ji jako něco, co mu může komplikovat práci. Poté, co jim detailně vysvětlíme všechny náležitosti a vyvrátíme některé mýty, tak obavy většinou zmizí,“ uvádí Martin Laštovica.


Společnost KASAmax je na trhu s pokladními systémy pod původním názvem AMAX com s.r.o. 13 let. Už v roce 1999 ale její pozdější zakladatelé vytvořili pokladní systém pro restaurace a bary. Nabídka byla později rozšířena také o program pro obchod. Systém KASAmax nabízí kompaktní řešení pokladní sestavy, ať už na tabletu nebo jiném zařízení. Pro malé podnikatele a živnostníky společnost vyvinula mobilní aplikaci pro EET, která je dostupná přes Google Play. Součástí služeb společnosti je servis, poradenství nebo pozáruční opravy. Firma s prodejní a servisní sítí po celé republice sídlí v Brně, kde má také showroom.

 

http://www.kasamax.cz

https://www.prodejpokladen.cz/